Polskie Stowarzyszenie Fundraisingu

mobilny: 663 480 000

biznes e-mail

www.fundraising.org.pl

Stronie internetowej

Klikając powyższy odnośnik przeniesie Cię do strony internetowej, która nie jest obsługiwana przez HotFrog. Firm nie ponosi odpowiedzialności za zawartość lub dostępność stron powiązanych.

Polskie Stowarzyszenie Fundraisingu
Kategoria: Unknown

Kluczowe dane do kontaktu Polskie Stowarzyszenie Fundraisingu
mobilny
663 480 000
E-mail
biznes e-mail
Witryna
www.fundraising.org.pl
Adres
ul Szewska 20/4, Kraków, 31-009

0 Opinie klientów
Napisać recenzję
o firmie

Fundraising to planowe, etyczne i skuteczne zbieranie pieniędzy, które mają służyć dobru wspólnemu. Każda złotówka podarowana na cel charytatywny trafia w całości do adresata. To dwa razy więcej pieniędzy niż gdy fundujemy coś podatkami, bo zwykle połowę pochłania ich obsługa. Gdybyśmy więc sami finansowali nasze szkoły, uczelnie, muzea, szpitale czy domy kultury, to byłoby ich dwa razy więcej lub byłyby dwa razy lepsze. Istotą fundraisingu jest budowanie wieloletnich, stabilnych relacji z otoczeniem: urzędami, sponsorami, członkami organizacji i jej darczyńcami. Wystarczy sobie uświadomić, że każdemu darczyńcy należy podziękować za pomoc i powiadomić go, co stało się z podarowanymi przez niego pieniędzmi. Jeśli ofiarodawców jest kilka tysięcy, to staje się oczywiste, że żaden prezes nie poradzi sobie z tym zadaniem samodzielnie: ktoś musi napisać listy, zaadresować je i wysłać, a czasem też zadzwonić do wielu z tych osób czy się z nimi spotkać. To dlatego potrzeba ludzi, którzy będą posłańcami czy wręcz ambasadorami organizacji w jej staraniach o wsparcie. Na Zachodzie każda uczelnia, hospicjum, a nawet zespoły Formuły 1 mają swoich fundraiserów i bez nich nie mogłyby funkcjonować, bo to oni znajdują sponsorów, piszą wnioski o dotacje, zjednują hojnych darczyńców. Termin "fundraising" powstał z połączenia dwóch angielskich słów: "fund" - fundusze i "raising" - zbieranie. Oznacza zatem po prostu zbieranie funduszy i to głównie na cele charytatywne, publiczne. Świadomie nie tłumaczymy tego słowa na język polski i wierzymy, że ten termin przyjmie się w Polsce tak jak "marketing". Bo fundraising nie jest tylko proszeniem o datki - to zagadnienie z dziedziny zarządzania organizacjami i gospodarowania finansami. Łączą się z nim nierozerwalnie planowanie, metodyka i etyka, a to już coś więcej niż sama filantropia

  • o firmie

    Fundraising to planowe, etyczne i skuteczne zbieranie pieniędzy, które mają służyć dobru wspólnemu. Każda złotówka podarowana na cel charytatywny trafia w całości do adresata. To dwa razy więcej pieniędzy niż gdy fundujemy coś podatkami, bo zwykle połowę pochłania ich obsługa. Gdybyśmy więc sami finansowali nasze szkoły, uczelnie, muzea, szpitale czy domy kultury, to byłoby ich dwa razy więcej lub byłyby dwa razy lepsze. Istotą fundraisingu jest budowanie wieloletnich, stabilnych relacji z otoczeniem: urzędami, sponsorami, członkami organizacji i jej darczyńcami. Wystarczy sobie uświadomić, że każdemu darczyńcy należy podziękować za pomoc i powiadomić go, co stało się z podarowanymi przez niego pieniędzmi. Jeśli ofiarodawców jest kilka tysięcy, to staje się oczywiste, że żaden prezes nie poradzi sobie z tym zadaniem samodzielnie: ktoś musi napisać listy, zaadresować je i wysłać, a czasem też zadzwonić do wielu z tych osób czy się z nimi spotkać. To dlatego potrzeba ludzi, którzy będą posłańcami czy wręcz ambasadorami organizacji w jej staraniach o wsparcie. Na Zachodzie każda uczelnia, hospicjum, a nawet zespoły Formuły 1 mają swoich fundraiserów i bez nich nie mogłyby funkcjonować, bo to oni znajdują sponsorów, piszą wnioski o dotacje, zjednują hojnych darczyńców. Termin "fundraising" powstał z połączenia dwóch angielskich słów: "fund" - fundusze i "raising" - zbieranie. Oznacza zatem po prostu zbieranie funduszy i to głównie na cele charytatywne, publiczne. Świadomie nie tłumaczymy tego słowa na język polski i wierzymy, że ten termin przyjmie się w Polsce tak jak "marketing". Bo fundraising nie jest tylko proszeniem o datki - to zagadnienie z dziedziny zarządzania organizacjami i gospodarowania finansami. Łączą się z nim nierozerwalnie planowanie, metodyka i etyka, a to już coś więcej niż sama filantropia